Smaller Default Larger


رابطه خانه و مدرسه تعاملي دوطرفه است . هر دو نهاد تربيتي بايد به نقش خود عمل کنند تا تعليم و تربيت ثمربخش شوند. وجود معلمان با صلاحيت در مدارس، خلاء وجود پدر و مادر را پر نمي کند و وجود والدين توانا و قابل نيز نمي تواند جاي مدرسه را بگيرد. همکاري و هماهنگي اين دو نهاد مهم در يک برنامه واحد و منسجم مي تواند ثمربخش باشد. شکل گيري شخصيت و چگونگي رشد رواني کودکان بيش از همه در گرو عملکرد خانه و مدرسه است . اين دو نهاد اجتماعي است که بزرگترين مسئوليت را در رشد و تکامل شخصيت کودکان برعهده دارند. وقتي که رفتار معلمان و اولياي مدرسه و نيز رفتار پدر و مادر و اولياي خانواده باموازين تعليم وتربيت و روانشناسي کودک و رشد او مطابقت نداشته باشد، سلامت رواني و اجتماعي کودکان به مخاطره مي افتد.پس در پرتو همدلي وهمسويي اين دونهاد مهم آموزشي و تربيتي يعني خانه و مدرسه، بسياري از مشکلات و تنگناهاي نظام تعليم وتربيت حل خواهد شد